Що означають цифри і букви в класах АСЕА?

В останній редакції ACEA (2004р.) Автомастила поділені на три категорії:

А / В - моторні масла для бензинових і дизельних двигунів. У цю категорію ввійшли всі розроблені раніше класи А і В (до 2004 року А - автомастила для бензинових моторів, В - для дизельних). На сьогоднішній день існує чотири класи в цій категорії: A1 / B1-04, A3 / B3-04, A3 / B4-04, A5 / B5-04.

C - новий клас - автомастила для дизельних і бензинових двигунів, які відповідають останнім посиленим вимогам по екології вихлопних газів Euro-4 (в редакції 2005 року). Ці моторні масла сумісні з каталізаторами і фільтрами саж. Власне, саме нововведення в європейських вимогах до екології і стали причиною реконструкції класифікації ACEA. На сьогоднішній день існує три класи в цій новій категорії: С1-04, С2-04, С3-04.

E - моторні масла для навантажених дизельних двигунів важкого транспорту. Ця категорія існувала з самого введення класифікації (з 1995 р). У 2004 році проведені косметичні зміни, додані 2 нових класу Е6 і Е7, а також виключені два інших, застарілих класу.

Опис класів і категорій

A1/B1 •Масла, призначені для застосування в бензинових двигунах і дизелях легких транспортних засобів, в яких можливе використання масел, що знижують тертя, масловязкіх при високій температурі і високій швидкості зсуву (від 2,9 до 3,5 мПа · с).
• Ці масла можуть бути не придатні для змащування деяких двигунів. Необхідно керуватися інструкцією по експлуатації та довідниками.
A3/B3 • Стійкі до механічної деструкції масла з високими експлуатаційними властивостями, призначені для застосування в високофорсованих бензинових двигунах і дизелях легких транспортних засобів та / або для застосування з збільшеними інтервалами між змінами масла відповідно до рекомендацій виробників двигунів, і / або для застосування в особливо важких умовах експлуатації , і / або всесезонного застосування маловязких масел.
A3/B4 • Стійкі до механічної деструкції масла з високими експлуатаційними властивостями, призначені для застосування в високофорсованих бензинових двигунах і дизелях з безпосереднім уприскуванням палива.
A5/B5 • Стійкі до механічної деструкції масла, призначені для застосування з збільшеними інтервалами між змінами масла в високофорсованих бензинових двигунах і дизелях легких транспортних засобів, в яких можливе використання масел, що знижують тертя, маловязких при високій температурі і високій швидкості зсуву (від 2,9 до 3, 5 мПа · с). • Ці масла можуть бути не придатні для змащування деяких двигунів. Необхідно керуватися інструкцією по експлуатації та довідниками.
С1 • Стійкі до механічної деструкції масла, сумісні з агрегатами нейтралізації відпрацьованих газів, призначені для застосування в високофорсованих бензинових двигунах і дизелях легких транспортних засобів, обладнаних фільтрами саж і трикомпонентними каталізаторами. Вони придатні для двигунів, в яких можливе використання масел, що знижують тертя, масловязкіх при високій температурі і високій швидкості зсуву (2,9 мПа · с). • Ці масла мають найменшу сульфатну зольність і саме низький вміст фосфору і сірки і можуть бути не придатні для змазування деяких двигунів. Необхідно керуватися інструкцією по експлуатації та довідниками.
C2 •Стійкі до механічної деструкції масла, сумісні з агрегатами нейтралізації відпрацьованих газів, призначені для застосування в високофорсованих бензинових двигунах і дизелях легких транспортних засобів, обладнаних фільтрами саж і трикомпонентними каталізаторами. Вони придатні для двигунів, в яких можливе використання масел, що знижують тертя, масловязкіх при високій температурі і високій швидкості зсуву (2,9 мПа · с). • Ці масла збільшують термін служби сажових фільтрів і каталізаторів і дають економію палива. Необхідно руковотствоваться інструкцією по експлуатації та довідниками.
C3 • Стійкі до механічної деструкції масла, сумісні з агрегатами нейтралізації відпрацьованих газів, призначені для застосування в високофорсованих бензинових двигунах і дизелях легких транспортних засобів, обладнаних фільтрами саж і трикомпонентними каталізаторами, збільшують термін служби останніх.
C4 • Автомастила для дизельних і бензинових двигунів, які відповідають останнім посиленим вимогам по екології вихлопних газів Euro-4 (в редакції 2005 року). Стійкі до механічної деструкції масла, сумісні з агрегатами нейтралізації відпрацьованих газів, призначені для застосування в високофорсованих бензинових двигунах і дизелях легких транспортних засобів, які вимагають SAPS (зниженим вмістом Сульфатовані золи, фосфору, сірки) і мінімальної в'язкості HTHS (3.5mPa.s), обладнаних фільтрами саж DPF і трикомпонентними каталізаторами TWC, збільшують термін служби останніх.
E6 • Стійкі до механічної деструкції і старіння масла, що забезпечують високу чистоту поршнів, малий знос і запобігають негативний вплив сажі на властивості масла. • Рекомендовані для застосування в високооборотних дизелях, які працюють в особливо важких умовах експлуатації, виконують вимоги Euro-1, Euro-2, Euro -3 і Euro-4 по емісії токсичних речовин, і здатні працювати при значно збільшених інтервалах між змінами масла відповідно до рекомендацій автовиробників. • Вони застосовні при наявності або відсутності сажових фільтрів і дл я двигунів з рециркуляцією відпрацьованих газів, з системою каталізаторів зниження рівня оксидів озоту. • Олія цієї категорії слід застосовувати в поєднанні з малосірчистих дизельним паливом (вміст сірки не більше 0,005%).
E7

•Стійкі до механічної деструкції і старіння масла, що забезпечують високу чистоту поршнів, малий знос і запобігають негативний вплив сажі на властивості масла.

• Рекомендовані для застосування в високооборотних дизелях, які працюють в особливо важких умовах експлуатації, виконують вимоги Euro-1, Euro-2, Euro -3 і Euro-4 по емісії токсичних речовин, і здатні працювати при значно збільшених інтервалах між змінами масла відповідно до рекомендацій автовиробників.

• Мають високі протизносні властивості, стійкістю до з Тарен, запобігають утворенню відкладень в турбокомпресорі і негативний вплив сажі на властивості масла.